terima kasih

terima kasih... mungkin itu adelah perkataan yang patut aku ucap kan pada nya.. maaf.. mungkin juga perkataan yang akan aku ucapkan pada nya.. sayang.. itu juga pasti aku ucapkan pada nya.. cinta.. aku terlalu mencintai nya.. mesti kalian tertanya² ape bnd y aku ingin sampai kan sebenarnya kan? hmm.. entah lah.. aku pun tak pasti ape y aku ngin kongsi dengan korang semua.. tapi, cukup untuk aku kata kan y hati aku cukup terluka dan terguris.. hmm... aku terluka dgn semua orang.. entah kenape sejak dua menjak nyh aku sering menangis seorang diri..bukan kerana d tinggal kan.. tetapi kerana aku terlalu sensetif... aku sendiri tak mengerti kenape aku boleh jadi sesensitif begitu.. wal hal sebelum nyh, aku seorang y periang walaupun kadang kala hati aku tersentuh dengan perkataan atau percakapan mahupun perbuatan orang lain.. yang kadang kala langsung tiada kena mengene dgn aku.. adakah aku seorang gadis yang terlalu sensetif ? atau seorang gadis yang cengeng ? atau mungkin juga aku seorang gadis yang terlalu halus perasaan nya ? aku sendiri tidak mengerti apakah sebenar nya yang sedang berlaku pada aku.. kadang-kadang aku akan terasa hati dan menangis bila orang bercakap kasar pada aku.. juga menegur aku.. sekelip mata sahaja, air jernih dari mata ku akan menitis.. aku merasakan bahawa mereka sedang memarahi aku.. dan.. entah mengapa, sejak kebelakangan ini juga, aku kerap mengalami kesakitan yang teramat sangat.. aku tak tahu ape yang aku alami sekarang ini.. kadang-kala aku seperti dah tak sanggup untuk mengharungi nya seorang diri.. tapi apa kan daya aku untuk menyalah kan takdir.. jika ini takdir aku, aku terima dengan redha.. tetapi ya Allah, Kau kuat kanlah semangat aku untuk menghdapi dan mengharungi semua dugaan-Mu ini...aku tak kuat ya Allah... seandainya aku mempunyai kekuatan untuk mengetahui apakah sebenar nya sakit ku ini, pasti sudah lama aku ingin mengetahui nya. tapi apa kan dayaku, aku hanya mampu berserah dan hanya mampu menahan semua kesakitan ku itu seorang diri tanpa berkongsi dengan sesiapa pun baik ibu ku, sahabat ku mahupun kekasih ku... aku tak mahu menyusah kan mereka lagi.. cukup lah selama ini aku sudah menyusah kan mereka.. buad ibu ku tercinta, terima kasih kerana telah membenar kan aku hidup d dalam rahim mu selama 9 bulan sepuluh hari. terima kasih kerana telah melahirkan aku ke dunia ini. terima kasih kerana telah membesarkan aku sehingga ke hari ini. terima kasih kerana telah mengenalkan aku tentang dunia yang penuh dengan cabaran ini. terima kasih kerana telah bersabar dengan kerenah dan ragam ku ini.terima kasih kerana telah sudi memeluk ku tika aku sedang berduka. dan terima kasih kerana telah menyayangi ku sepenuh hati mu ibu. buad ayah tercinta, walau pun jasad mu sudah tiada lagi d dunia ini, tetapi kau masih bersama ku walau dalam apa jua keadaan... aku selalu terbayang kan dirimu bersama dengan ku sambil ketawa riang.. ayah, terima kasih kerana telah meng-islam kan aku dengan iqamah mu, terima kasih kerana telah memberikan aku nama yang sangat cantik, terima kasih kerana telah membesar kan aku dengan penuh kemanjaan. terima kasih kerana membenar kan aku memeluk tubuh mu d kala aku gembira dan sedih. terima kasih kerana telah memujuk aku d saat aku memerlu kan belaian manja.terima kasih kerana telah memberi aku peluang untuk merasai kasih sayang mu yang tak terhingga itu. terima kasih kerana telah sudi membelai aku sepanjang hayat mu walau pun ketika itu kau sedang bertarung nyawa dengan maut. terima kasih kerana telah mendidik ku sehingga ke akhir nafas mu.. dan terima kasih yang tak terhingga untuk kasih sayang yang dah kau curah kan untuk ku dan adik².. aku merindui mu ayah.. buad sahabat tersyang. terima kasih kerana telah sudi berkawan dgn gadis y cerewet ini,. terima ksaih kerana telah menganggap aku sebagai sahabat mu. terima kasih kerana kau ada dgn aku tika susah dan senang. terima kasih kerana kau sudi mendengar perasaan aku.. terima kasih kerana menyayangi ku sahabat.. buad kekasih tersayang. terima kasih kerana hadir dalam hidup ku. terima kasih kerana telah menyayangi diri ku. terima kasih kerana telah membenar kan aku menyayangi dan mencintai dirimu. terima kasih kerana selalu ada dgn ku tika aku senang dan susah. terima kasih kerana selalu meminjamkan telinga mu mendengar kan masalah dan celoteh ku. terima kasih kerana mengenal kan aku erti cinta. terima kasih kerana membuad kan aku bahagia. dan terima kasih kerana izin kan aku bertakhta d hati mu sayang..walau pun kau sering menyakiti hati ku ini, tetapi ketahuilah kau yang aku amat mencintai dirimu.. seandainya kau mengerti hati dan perasaan ku ini, oh alangkah bahagia nya perhubungan kita ini sayang..terima kasih kerana terima aku seadanya dan akhir sekali teria kasih kerana mencintai diriku yang tak seberapa ini.. aku sayang kau ! :)
anda lebih comel jika anda tekan button like

No comments:

Post a Comment