bezanya korang ..

BEZA ANTARA KAU DAN DIA .
nampak tak ape bende yang aku tulis tu ? nampak kan .. so meh aku nak cakap betapa berbeza nya korang antara satu sama lain . totally berbeza .
okey . pertama , beza nye korang ialah pada layanan korang pada aku . kau selalu je buad tak tau kat aku . bile aku text kau , jarang sangat kau nak balas . kalau kau balas pun asyik cerite or tanya bende yang sama jeh kat aku . nak call lagi lah . jangan harap . kalau aku yang call kauharam kau nak jawab en ?. DAMN ! kadang-kadang tu kau langsung tak hirau kan aku . alasankau ade hal , sibuk dengan kawan-kawan , tak boley keluar rumah nanti mak marah , kene jage baby yang mak asuh . tak boley kelua konon . padehal tengah seronok-seronok dengan kengkawan kau kat merate ceghok manjung nyh . dia pulak , selalu text aku . err okey bukan selalu tapi rajin sangat-sangat ! macam-macam dia tanye kat aku kadang-kadang sampai akutak larat nak jawab . kau hado ?? tak dooo... tiap kali aku tak reply text dia , dia akan call . infact creadit yang belambak mase kau tak layan aku dulu , boley habis time tu jugak sebab kami bergayut sembang macam-macam . kau penah buad macam tu dengan aku ? tak pernah kan ? okey so kau diam eyh . yang kedua , dia selalu bawok aku pegi mane aku nak , kau pernah bawokaku pegi memane ? tak pernah . even mase nak pergi tengok wayang cerita MAGIKA tahun lepas tu pun kau suruh aku pegi dengan sepupu aku . alasan kau sebab takut nanti kawan mak kau nampak then report kat mak kau . kau tau tak , aku tak boley terime alasan kau yang senget tu ? hewhewhew ... dia pulak , cakap je aku nak pegi kemane dia kan bawok aku . termasuk lah bawok aku pegi shopping . kau hadooo ?? yang ketiga , kau bile aku mintak sesuatu dari kau , kau cakap ''nanti orang beli kan, tapi tunggu ade duet eyh sayang'' tak pun kau cakap macam nyh ''eala..'' , tapi tengok lah satu hapak pun takdooo .. dia pulak , bile aku mintak sesuatu tu dy akan tanye dulu nak buad ape nak gune bile nak pakai mase bile . lepas aku dah jawab , dia akan cakap ''okey jom , nak beli barang kat mane ? '' lepas dah sampai tu , aku akan amek beberape barang dan dia yang akan tolong pilih dan baya . kau penah ? tak punnn .. kalau dia tak boley teman aku sekali pun dia akan bagi duit then pandai-pandai aku lah nak beli ape dengan duit tu .. kau ? jangan harap ...yang ke-empat , bile aku ajak kau lepak dengan kengkawan aku , kau taknak . macam-macam alasan kau reke . takut kawan-kawan cakap paelah nanti kau kate . padehal kawan-kawan kau elok je dok lepak dengan aku nyembang bagai . kau tu je yang berlagak taknak nyembang dengan aku . ealah aku kan tak cantik tak lawa tak pandai macam gf kau tu kan .kau tu hotstuff , handsome , pandai .. apelah sangat nak bandingkan aku dengan kau tu kan . dia ? dia elok jeh dok melepak dengan kengkawan aku satu meje . siap dok gelak -gelak lagi . elok jeh tak dek ape pun . elok je dia bawak aku lepak dengan kengkawan dia tu . tak de pulak kengkawan dia pulaukan aku or dia bile dia bawak aku same . oh aku lupe kau kan hotstuff ... mane nak lepak dengan orang kuno macam aku nyh . kau lepak dengan budak-budak hottt jeh ! #aku menyampah ! yang kelima , kau selalu pandang rendah pade aku , memang pade hakikat nye aku memang rendah . tapi kau selalu perlekehkan aku termasuk lah kebolehan aku . dia ? tak pernah pun dia perlekeh kan aku . walaupun aku nyh banyak kekurangan , elok je dia terima aku seadanya . kau je yang tak boley nak terima aku seadanye . kau malu kan dengan aku ? yang ke-enam , kalau dengan kau , langsung tak boley nak melawak sikit , gurau pun tak boley . memanjang je serious . sampai aku makan hati dengan kau tau tak ? dia elok jeh bergurau dengan aku , kalau aku bergurau kasar dengan dia , dia balas lah secra kasar gurau aku tu , dan jugak sebalik nye . yang ketujuh , aku susah nak tengok kau tegur dengan adik-adik aku , termasuk lah dengan kawan-kawan aku kan . tapi dia boleh je masuk dengan adik-adik aku . siap boley gurau-gurau lagi . hah . yang kelapan , kenape kau nyh susah sangat nak senyum eyh ? kau pakai botox ke weyh ? susah sangat aku nak nampak kau senyum . dia pulak memanjang je senyum . sampai kekadang aku tengah serious pun dia boley senyum sampai aku nak marah dia pun dah tak jadi tau .. yang kesembilan , kau memang susah eah nak mintak maaf kat orang ? tinggi nyeee egoooo kau babe .. dia selalu mintak maaf , walau pun terang-terang tu bukan salah dia . tapi dia ego jugak cume tak tinggi macam kau . tak rugi punlah mintak maaf .. hurmm ... hakikat nye kat sini aku nak cakap , jangan lah sombong sangat dengan orang lain ,. tak kemane pun kalau hidup menyombong mak aku cakap ... ubah lah perangai tu .. orang tegur sebab orang peduli . tu mak aku selalu cakap . buad ape yang orang suka . tu arwah ayah aku pulak cakap dan itu lah kate-kate terakhir dia pada aku dengan adik-adik aku .. kau kawan aku .. kawan diaa .. kalau kau tak sombong , kami pun tak kan menyombong dengan kau . ingat tu okey ..your sincerely,

anda lebih comel jika anda tekan button like

No comments:

Post a Comment